KOKO the World
.
.
Projekt wykonawczy wnętrza sklepu stacjonarnego Concept Store * dla marki Koko the World
Powierzchnia: 80 m2
Lokalizacja: Sławkowska, Kraków, 2017
Projekt: Maria Rauch, współpraca: Klaudia Agier, Tomasz Żemojcin
Tablica inspiracji: link
„Każdy ciuch ma swoją historię. Mamy kolekcje Basic (tutaj głównie kochamy oversizowe kroje) ale i kolekcje z batikami z Senegalu czy Indonezji. Zazwyczaj materiały przywożę ja, z różnych wojaży, a później wymyślam co z tego uszyć. Czasami szyjemy ubrania w całości z batików, a czasami decydujemy się na wstawkę na plecach w formie trójkąta. Albo serca. Albo wesołej kieszonki. Staramy się wykorzystywać wszystkie elementy, nawet ścinki. Proces jest bardzo spontaniczny. Wychodzimy od kroju lub materiału. Patrząc na fakturę, zastanawiamy się z dziewczynami z KOKO, co z tego wyjdzie. A czasem marzy mi się jakaś ciepła bluza, więc zaczynam od projektu i później szukam dla niego tkanin. Materiały na pierwszą kolekcję przywiozłam w plecaku podróżnym. Tyle, ile zmieściłam.” – Tak o pomyśle na sklep opowiada Agata, twórczyni marki KOKO.
Agata z najdalszych zakątków świata wraca z plecakiem pełnym wzorzystych tkanin. I z głową pełną pomysłów na to, co z nich uszyć. Inspiracje czerpie od lokalnych rzemieślników. A potem, u nas w Krakowie, lokalne krawcowe szyją z tych niezwykłych batików i innych wspaniałości ubrania, w których wygląda się pięknie. Modnie. I na luzie. I to niezależnie od tego, czy jest się kobietą z Polski, czy z Ugandy (jak ta Pani na zdjęciu). KOKO jest lokalne, ale działa szeroko. Są w internetach, znajdziecie ich na stronie: kokoworld.pl To obecnie nasza ulubiona marka. I to nie tylko dlatego, że zaprojektowaliśmy ich sklep. Im bardziej poznawaliśmy zasady, jakie za nimi stoją, tym bardziej byliśmy pod wrażeniem. To absolutny fair trade jeśli chodzi o ubrania.